3 en 4 doorstroom - Moderne Talen

*3 en 4 doorstroom - Moderne Talen

4 ASO Humane WetenschappenIn de klas

Deze lessentabel wordt enkel nog gebruikt voor het vierde jaar tijdens het schooljaar 2023-2024.

Heb je een brede talige en culturele interesse? Spreek je graag meerdere vreemde talen en ben je nieuwsgierig naar hoe taal als systeem werkt? Wil je weten wat de impact van taal op cultuur en samenleving is? Lees je graag en sta je open voor allerlei vormen van literatuur? Kies dan voor de richting Moderne Talen.

Je verdiept in de eerste plaats jouw communicatievaardigheden in het Engels, Frans en Nederlands. Daarnaast krijg je een extra vreemde taal, namelijk het Duits.

Deze studierichting daagt jouw ook uit op basis van verschillende componenten van het wetenschapsdomein moderne talen: pragmatiek, sociolinguïstiek, taalsystematiek en literatuur.

Na de derde graad kan je vlot aan hogere studies beginnen, zowel op de hogeschool als aan de universiteit. Taal- en letterkunde (algemene of toegepaste) aan de universiteit is een goede mogelijkheid.

BASISVORMING

Levensbeschouwing

Historisch bewustzijn / Burgerschap

Cultuurbeschouwing/Culturele expressie

Ruimtelijk bewustzijn

Biologie / STEM

Fysica / STEM

Chemie / STEM

Economisch bewustzijn

Digitale competenties

SPECIFIEK GEDEELTE

Duits

TOTAAL AANTAL LESUREN

Wil je graag meer informatie of wil je graag inschrijven voor een van onze studierichtingen?