3 en 4 dubbele finaliteit - Maatschappij en Welzijn

*3 en 4 dubbele finaliteit - Maatschappij en Welzijn

Deze lessentabel wordt enkel nog gebruikt voor het vierde jaar tijdens het schooljaar 2023-2024.

Ben je gefascineerd door jouw eigen (gezondheids)gedrag en dat van anderen? Ben je geïnteresseerd in de theorie achter behoeften van kinderen en volwassenen? Ben je benieuwd naar de invloed van opvoedingssituaties op het gedrag van mensen?

In deze richting ga je aan de slag met leerstof uit toegepaste psychologie, pedagogiek en toegepaste biologie. Dit heb je nodig bij handelingen die belangrijk zijn bij het omgaan met en zorgen voor kinderen en volwassenen. Je zal inzicht verwerven in de leerstof van gezondheidsondersteunende activiteiten. Ook het uitvoeren van huishoudelijke en logistieke taken bij het ondersteunen, verzorgen en begeleiden van kinderen en volwassenen zal geen geheimen meer hebben voor jou.

In de derde graad kan je doorstromen naar de vervolgrichtingen binnen het domein Maatschappij en Welzijn.

De studierichting Maatschappij en Welzijn is een studierichting in de dubbele finaliteit, gericht op een specifieke waaier aan opleidingen in het hoger onderwijs waar mens en samenleving centraal staan evenals een mogelijke toegang tot de arbeidsmarkt. In het hoger onderwijs zijn richtingen in de gezondheidszorg, het onderwijs en sociaal werk jou op het lijf geschreven.

BASISVORMING

4de

Levensbeschouwing

Nederlands

Historisch bewustzijn / Burgerschap

Cultuurbeschouwing/Culturele expressie

Ruimtelijk bewustzijn

Wiskunde

Natuurwetenschappen / STEM

Economisch bewustzijn

Digitale competenties

SPECIFIEK GEDEELTE

Gezondheid, zorg en welzijn

Fysiologie en anatomie

Indirecte zorg en voeding

(Ped)agogisch handelen

TOTAAL AANTAL LESUREN

Wil je graag meer informatie of wil je graag inschrijven voor een van onze studierichtingen?