Brede eerste graad

Onze brede eerste graad is vooral gericht op het ontdekken van talenten en interesses aan de hand van uitdagende en ondersteunende prikkels. We stellen als doel elke leerling op maat voor te bereiden op een doorstroming naar de tweede graad waarbij de waaier aan keuzemogelijkheden zo breed mogelijk is.

Talentenmodules

Wat wil je later worden? Het antwoord ligt niet voor de hand. De talentenmodules laten de leerlingen zelf ontdekken waarvoor ze potentieel hebben: talen, economie, wetenschappen en techniek, mens en welzijn … Er wordt in modules gewerkt met focus op het ontdekken van talenten en zelfreflectie. Op die manier hopen we dat de leerlingen een bewuste studiekeuze kunnen maken.

Leerlingen worden uitgedaagd

Ze nemen deel aan olympiades, wedstrijden, ... . Er zijn tal van activiteiten, zowel sportief als cultureel, die meehelpen om jonge volwassenen met een gezonde, positieve en kritische geest te vormen.