Infomomenten tijdens SJ 2023-2024

We organiseren dit schooljaar een aantal infomomenten voor nieuwe leerlingen die willen starten in het Lyceum. We willen jullie graag laten kennismaken met de school en ons pedagogisch project. Heb je interesse en wil je graag een bezoek brengen aan de school tijdens een openschoolavond? Schrijf je dan nu in via dit formulier.

Infomomenten met algemene info over alle studierichtingen binnen het Lyceum

Infomoment Eerste graad

We organiseren speciaal voor de leerlingen uit het basisonderwijs en hun ouders een infoavond met focus op het eerste en tweede middelbaar. We leggen uit hoe we in de brede eerste graad aan de slag gaan en geven uitleg over het aanmeldingssysteem in Gent. Klik hier voor meer info over de inschrijvingen in het eerste jaar.

• Zaterdag 24 februari 2024 - doorlopend van 10u tot 16u

• Donderdag 18 april 2024 - doorlopend van 17u tot 20u met mogelijkheid tot inschrijven voor leerlingen vanaf het tweede jaar

Infomoment Domein Veiligheid

Inschrijven (opgelet dit is gewijzigd)

Inschrijvingen voor het 5de jaar defensie en veiligheid, het 7de jaar integrale veiligheid en het 7de jaar veiligheidsberoepen voor schooljaar 2024-2025 is mogelijk vanaf maandag 15 april om 9.00 u op school.

• De opleiding 5 defensie en veiligheid was de voorbije jaren heel snel volzet. Wees er dus op tijd bij.
  • Het 7de jaar is minder snel volzet. Kom langs op donderdag 18 april tijdens onze open school avond voor een infosessie en schrijf je dan.

Waar inschrijven? De inschrijvingen op 15 april gaan door in ons restaurant, ingang langs Kortrijksesteenweg 12.

Is het 7de jaar integrale veiligheid iets voor jou? Volg zeker één van onderstaande infosessies.

• Donderdag 21 maart 2024 om 17u - 19 uur: INFOSESSIE (inschrijven is op dat moment nog niet mogelijk).
  • Donderdag 18 april 2024 - doorlopend van 17u tot 19u. Openschoolavond: INFOSESSIES en INSCHRIJVEN.
  • Maandag 27 mei 2024 om 17.30u INFOSESSIE met mogelijkheid tot INSCHRIJVEN.
  • Dinsdag 2 juli 2024 om 11 uur INFOSESSIE met mogelijkheid tot INSCHRIJVEN.
  • Dinsdag 27 augustus 2024 om 14 uur INFOSESSIE met mogelijkheid tot INSCHRIJVEN.

Inschrijven tijdens de zomervakantie

Je kan langskomen vanaf maandag 1 juli tot en met vrijdag 5 juli 2024 en opnieuw vanaf maandag 19 augustus 2024 tot donderdag 30 augustus. Op die dagen kan je bij ons terecht van 10 uur tot 16 uur. Op maandag 19 augustus starten de inschrijvingen pas vanaf 13 uur.

Infomoment alle richtingen binnen het 7de jaar

INSCHRIJVEN voor schooljaar 2024-25 mogelijk (datum komt binnenkort online) (Klik hier voor meer info)

• Extra data komen binnenkort online

*De gegevens worden enkel gebruikt voor interne doeleinden en worden niet langer bewaard dan nodig.

Ik wil me inschrijven voor een infomoment

Klik hier