3 en 4 doorstroom - Economische Wetenschappen

*3 en 4 doorstroom - Economische Wetenschappen

4 ASO Economie4 ASO Humane WetenschappenIn de klas

Deze lessentabel wordt enkel nog gebruikt voor het vierde jaar tijdens het schooljaar 2023-2024.

Zit er een ondernemer in jou? Ben je geboeid door banken, bedrijven, winst en verlies? Wil je weten hoe economie deel uitmaakt van onze maatschappij? Je bent welkom in de richting Economische Wetenschappen!

In de derde graad kunnen leerlingen met een rekenknobbel en een goed abstract denkvermogen kiezen voor Economie – Wiskunde (7 uur wiskunde). Wie meer interesse heeft voor talen, kan doorstromen naar Economie – Moderne Talen. Het aantal uren economie is in beide richtingen hetzelfde.

In het hoger onderwijs liggen veel wegen voor je open. Van Taal- en Letterkunde (algemeen of toegepast) tot Economische Wetenschappen aan de universiteit. Ook voor heel wat hogeschoolopleidingen (marketing, management, accountancy,…..) is economie een goede voorbereiding.

BASISVORMING

Levensbeschouwing

Historisch bewustzijn / Burgerschap

Cultuurbeschouwing/Culturele expressie

Ruimtelijk bewustzijn

Biologie / STEM

Fysica / STEM

Chemie / STEM

Economisch bewustzijn

Digitale competenties

SPECIFIEK GEDEELTE

Economie en wiskunde geïntegreerd

TOTAAL AANTAL LESUREN

Wil je graag meer informatie of wil je graag inschrijven voor een van onze studierichtingen?