5 en 6 doorstroom Latijn-Wiskunde

Studies Latijn dragen bij tot de algemene vorming van de leerlingen. Ze hebben tot doel inzicht te verwerven in taal en letterkunde, de kunst en cultuur, de maatschappij en de mentaliteit van de Grieken en de Romeinen. Zo krijgen de leerlingen een beter inzicht in de eigen cultuur en kunnen ze onder andere ook de westerse cultuur met niet-westerse culturen vergelijken.

In combinatie hiermee krijgen de leerlingen een stevig pakket Wiskunde aangeboden dat zowel inhoudelijk als qua aantal uren optimaal voorbereidt op alle richtingen waarbij wiskunde een must is.

Latijn-Wiskunde is een goede keuze als je

• geboeid bent door wiskunde en exacte wetenschappen,
  • kritisch omgaat met informatie en data en nauwkeurig kan verwerken,
  • ruim geïnteresseerd bent in de taal, cultuur, geschiedenis en samenleving waarbinnen Latijnse teksten zijn geschreven,
  • enthousiast bent om de literatuur in het Latijn van de klassieke oudheid tot nu te ontdekken,
  • ervan geniet om op een gestructureerde manier met taal aan de slag te gaan,
  • het als een uitdaging ervaart om met taal te spelen door te zoeken naar het juiste woord op de juiste plaats en iets nieuws te creëren.

Masteropleidingen Geneeskunde, Burgerlijk Ingenieur, Industrieel Ingenieur, Bio-ingenieurswetenschappen of Farmacie? Ook een Master Geografie of Toegepaste Informatica kunnen perfect, en natuurlijk Klassieke Filologie. Keuze te over! Wil je liever een bacheloropleiding idem dito!

Vakken in Latijn-Wiskunde

LBV

Fysica

Geschiedenis/Burgerschap

Economie (EFC)

Informaticawetenschappen

totaal

In het zesde leerjaar (enkel SJ 23-24) is deze lessentabel nog van toepassing: *5 en 6 ASO Latijn-Wiskunde

Wil je graag Latijn-Wiskunde volgen?