5 en 6 arbeidsmarktgerichte finaliteit Onthaal, Organisatie en Sales

In de richting Onthaal, Organisatie en Sales leer je vaardigheden die van onschatbare waarde zijn in de verkoop van goederen en/of diensten aan particuliere klanten. Daarnaast leer je ook hoe je bezoekers op een klantvriendelijke manier onthaalt, informeert en beperkte administratieve taken uitvoert aan het onthaal. Kortom, je leert alle competenties die belangrijk zijn in deze boeiende sector.

Kies voor deze richting en ontwikkel vaardigheden die je zowel professioneel als persoonlijk zullen verrijken!Onthaal, organisatie en sales is een goede keuze als je

• sociale en communicatieve vaardigheden wil hanteren in functie van klantgericht handelen,
  • basisvaardigheden in het Engels en Frans wil verwerven met het oog op klantgericht handelen,
  • je wil verdiepen in productkennis in functie van klantgericht handelen,
  • ondersteunende taken zoals aanvullen, onderhoud van de winkelruimte en presenteren wil uitvoeren,
  • een beperkt aantal administratieve taken wil uitvoeren,
  • interesse hebt in functionele ICT-vaardigheden.

De leerlingen hebben na de derde graad één of meerdere beroepskwalificaties behaald. Op basis van deze beroepskwalificatie(s) is een intrede op de arbeidsmarkt mogelijk. In deze studierichting realiseer je de competenties van de beroepskwalificatie administratief medewerker onthaal en winkelverkoper.

De leerlingen kunnen ook kiezen voor een beroepsgerichte Se-n-Se-opleiding waarbij ze één of meerdere extra beroepskwalificaties kunnen behalen die hen extra kansen bieden op de arbeidsmarkt.

De leerlingen kunnen ten slotte ook kiezen voor Se-n-Se-opleiding als voorbereiding op hoger onderwijs (bacheloropleiding).

Vakken in onhaal, organisatie en sales

LBV

PAV A: Wiskunde–Natuurwetenschappen–Aardrijkskunde

PAV B: Nederlands–Burgerschap–Geschiedenis–Economie–

Toegepaste economie: onthaal

Toegepaste economie: winkel

Toegepaste informatica

Duits

Stage

In het zesde leerjaar (enkel SJ 23-24) is deze lessentabel nog van toepassing: *5 en 6 BSO Verkoop

Wil je graag de richting Onthaal, organisatie en sales volgen?