5 en 6 doorstroom Economie-Wiskunde

Het vak Economie focust op de economische actualiteit, en wil via het opbouwen van een brede basisterminologie en inzichten de leerlingen boeien om op een kritische wijze na te denken over allerhande economische thema’s. Via de vakken handelseconomie en boekhouden leer je op termijn alle finesses van de economische wereld. In combinatie hiermee krijgen de leerlingen een stevig pakket Wiskunde aangeboden dat zowel inhoudelijk als qua aantal uren optimaal voorbereid op alle richtingen waarbij wiskunde een must is.

Economie-Wiskunde is een goede keuze als je

• geïnteresseerd bent in abstract economisch en wiskundig denken
  • belangstelling hebt voor de economische actualiteit
  • kritisch omgaat met informatie
  • geboeid bent door programmeertechnieken

Een perfecte startpositie voor een Master Handelsingenieur, Master Toegepaste Economische Wetenschappen, Master Economie, Master Handelswetenschappen maar ook voor een Bachelor Accountancy of Verzekeringen, of voor een Bachelor Business Consultant.

Vakken in Economie-Wiskunde

LBV

lichamelijke opvoeding

Natuurwetenschappen

Geschiedenis/Burgerschap

Aardrijkskunde

Economie + EFC

Bedrijfswetenschappen

Informaticawetenschappen

totaal

In het zesde leerjaar (enkel SJ 23-24) is deze lessentabel nog van toepassing: *5 en 6 ASO Economie-Wiskunde

Wil je graag Economie-Wiskunde volgen?