5 en 6 doorstroom Economie-Moderne Talen

Ben je geïnteresseerd in hoe economie werkt in de samenleving? Wil je je kennis van vreemde talen vergroten en tegelijk literatuur en taalbeschouwing ontdekken? Kan je overweg met theorie, maar ben je ook geïnteresseerd in de praktische toepassingen van wat je weet? Dan is Economie-Moderne talen de richting voor jou!

In het vak economie bestudeer je onder meer hoe de markt werkt, onderzoek je begrippen als inflatie, ontdek je hoe internationale handel in zijn werk gaat en leer je wat de rol van de overheid is in dat alles. Daarnaast komt ook de bedrijfswereld onder de aandacht. Hoe is een onderneming opgebouwd en hoe zijn de verantwoordelijkheden verdeeld? Uiteraard wordt aandacht besteed aan de aspecten van duurzaam ondernemen. Deze items en meer worden behandeld in de zes uur economie (bedrijfsbeleid, micro-macro-economie, bedrijfsbeheer).

Via de vakken Moderne Talen ontwikkelen onze leerlingen een brede talenkennis. Frans, Engels en Duits in de 3de graad zorgen ervoor dat onze leerlingen mondeling en schriftelijk degelijk worden voorbereid.

Economie-moderne talen is een goede keuze als je

• geïnteresseerd bent in abstract economisch denken,
  • het fijn vindt om aan de slag te gaan met de toegepaste wiskunde in functie van economie,
  • belangstelling hebt voor de economische actualiteit,
  • kritisch omgaat met informatie,
  • geboeid bent door moderne talen als communicatiemiddelen, als exponenten van de maatschappij én als wetenschapsdomein,
  • bereid bent de eigen communicatieve vaardigheden aan te scherpen voor Duits, Engels, Frans en Nederlands,
  • geboeid bent door literatuur,
  • ervan geniet om op een gestructureerde manier met moderne talen aan de slag te gaan.

Een brede waaier aan master- en bacheloropleidingen om uit te kiezen: Master Taal- en Letterkunde, Master Vertaler/Tolk, Bachelor Office Management, Bachelor Bedrijfsmanagement, Bachelor Marketing, Bachelor Sociaal Werk, Bachelor Journalistiek, Bachelor Netwerkeconomie en zoveel meer zijn allemaal perfect mogelijk.

Vakken in Economie - Moderne Talen

LBV

Geschiedenis/Burgerschap

Economie + EFC

Bedrijfswetenschappen

Duits

totaal

In het zesde leerjaar (enkel SJ 23-24) is deze lessentabel nog van toepassing: *5 en 6 ASO Economie-Moderne Talen

Wil je graag Economie-Moderne talen volgen?