3 en 4 doorstroom - Latijn

*3 en 4 doorstroom - Latijn

1 A-stroom Latijn4 ASO Latijn
Deze lessentabel wordt enkel nog gebruikt voor het vierde jaar tijdens het schooljaar 2023-2024.

In de tweede graad ontmoet je voor het eerst authentieke schrijvers uit de klassieke oudheid. Je bouwt verder op de basiskennis uit de eerste graad en gaat dieper in op teksten van Julius Caesar, Ovidius, Sallustius en Vergilius. De klassieke cultuur is op het Lyceum geen dode materie: je leert hoe de teksten en schrijvers van meer dan tweeduizend jaar geleden ook vandaag nog relevant zijn.

Beide richtingen worden ook aangeboden in de derde graad, aangevuld met de richting Latijn-Wiskunde. Deze opleidingen vormen de ideale voorbereiding voor een universitaire of hogeschoolopleiding.

Levensbeschouwing

Historisch bewustzijn / Burgerschap