Nestklassen

NestklassenNestklassenNestklassenNestklassenNestklassenNestklassenNestklassenNestklassen

Wie ben jij?

Beeld van een leerling in de nestklas

Je bent in beeld

Jij wordt gezien en gehoord. Je bent dus echt in beeld. En je wordt persoonlijk begeleid. Onzichtbaar zijn of ‘duiken’ kan niet. Want jij staat in het middelpunt. Met de school om jou heen georganiseerd.

Zelf plannen moet je leren

Zelf je taken inplannen. Leren plannen hoe je naar je toetsen toewerkt. Wij vinden dat je dat moet leren. Dus heeft jouw leraar/coach in het begin de touwtjes strak in handen. Maar als je na verloop van tijd laat zien het aan te kunnen, krijg je meer vrijheid. Al blijft je leraar/coach je wel altijd intensief begeleiden.

Een persoonlijke coach

Jij krijgt naast een team leerkrachten een vaste coach, die regelmatig met je bespreekt hoe het gaat, wat werkt en wat beter kan. Samen bepalen jullie zo de leerdoelen die jij de komende periode gaat oppakken en de manier waarop. Zo blijf je over en weer op de hoogte van waar je staat en wat je doet.

Jij wordt uitgedaagd!

Het beste uit jezelf halen. Daar gaat het om. Jouw leerkrachten gaan je stimuleren, uitdagen, corrigeren en de weg wijzen. Afgestemd op jou persoonlijk. In een leuke sfeer.

Het draait om jou

Onderwijs draait om jou. Op jouw niveau en in jouw tempo. Daarom werk je binnen de nestklas aan jouw eigen leerdoelen, en niet altijd binnen een vast lessenrooster. Met materiaal uit de digitale leeromgeving, in instructies, in projecten, aan de hand van lezingen of op een andere manier. Dus heel gevarieerd.

Je laptop is een hulpmiddel

Je gebruikt elke dag je laptop. En vrijwel alle leerdoelen staan in een digitale leeromgeving. Maar dit betekent niet dat je de hele dag naar een beeldscherm zit te kijken. Er zijn juist veel verschillende leeractiviteiten waarbij leraren een cruciale rol spelen. Je laptop of iPad is niet meer dan een hulpmiddel.

Werken aan leerdoelen

Je werkt binnen de nestklas op jouw niveau, in jouw tempo. Je wordt begeleid door leerkrachten die je helpen het beste uit jezelf te halen. Alles vertrekt vanuit leerdoelen. Want wij geloven dat alles wat je doet een doel moet hebben.

Leuke sfeer

Jezelf kunnen zijn. Worden geaccepteerd zoals jij bent. Dat is zoals het op school hoort te zijn. Met een leuke sfeer waarin jij extra gemotiveerd bent om het beste uit jezelf te halen. Kom eens kijken en ontdek het zelf.

In principe geen huiswerk

Onder schooltijd al je leerwerk afmaken. Want je krijgt er voldoende tijd voor. Dus als je overdag voldoende doorwerkt, heb je geen huiswerk.

Jouw ouders worden betrokken

Jij krijgt de aandacht die je verdient. Maar dat geldt ook voor jouw ouder(s). Dus wordt/worden jouw ouder(s) aan het begin en eind van elke leerperiode betrokken bij het bespreken van jouw resultaten.

Je bent van deze tijd, toch?!

Jij bent van deze tijd en zit vol energie. Dus moet je ook de dingen leren die bij deze tijd horen. Kennis en vaardigheden die je nodig gaat hebben om een gelukkig en actief leven te kunnen leiden. Dat is wat we samen met jou gaat doen.

Aandacht voor jouw talent

Jij kunt, net als ieder ander, sommige dingen erg goed en andere dingen weer wat minder. Dus is er aandacht voor allebei. Wij leren jou de baas te worden over je eigen ontwikkeling. Precies zoals dat later van je wordt gevraagd.